Mot nya mål...



Returkultur
är ju ständigt inaktuellt, men nu lägger vi ner programserien på SR Östergötland, åtminstone tills vidare.

Jag kommer att fortsätta samarbetet med SR, men idag börjar en helt annan serie som ligger närmare det som jag sysslar med i mitt vanliga arbete: människan och den byggda miljön. Visst är det också returkultur på sitt sätt: hus, gator, torg och parker är kulturella artefakter skapade i specifika ögonblick under specifika förutsättningar, och som vi använder och återanvänder om och om igen. Men riktigt samma sak är det förstås inte...

Programserien Returkultur pågick mellan september 2009 och juni 2010 och vi gjorde totalt 39 inslag. Jag har haft ambitionen att skriva ett inlägg utifrån vart och ett av de teman som togs upp i serien. Det lyckades nästan. De tre sista inslagen i juni som handlade om Janis Joplin, Lars Hollmer och Snapsvisan, hamnade aldrig på bloggen.

Åtminstone har de inte hamnat här ännu, för även om programserien upphör så tänkte jag inte upphöra returkulturblogga. Det kommer dock att bli vissa förändringar: det kommer definitivt inte bli samma regelbundenhet i bloggandet, eftersom inget binder mig till ett inlägg i veckan. Antagligen blir det också mer fragmentariska inlägg och om betydligt smalare företeelser eftersom jag inte behöver ta hänsyn till att det ska vara "P4-mässigt".

Så ett och annat inlägg tänker jag mig att det blir framöver. Eller också blir det ingenting. Det som hittar hit får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0